bannerPos

Danish Crown samler sine danske forbrugeraktiviteter under ny brandidentitet

Sådan ser det nye logo hos Danish Crown ud. Det er blot et af flere tiltag, som slagterigiganten har meldt ud i dag.

AF: HENNING K. ANDERSEN

JOURNALIST
16-09-2019 10:17
Forbrugerne skal lettere kunne genkende Danish Crown ved køledisken. Derfor lancerer koncernen i dag et nyt logo og en ny brandidentitet, der skal understøtte virksomhedens omstilling til en mere bæredygtig fremtid. Samtidig bliver Tulip Food Company til Danish Crown Foods.

Det er én af de helt store produktionsvirksomheder i Danmark, der nu sætter en ny retning for sine 6.800 landmænd og 29.000 medarbejdere.

- Sammen skaber vi en mere bæredygtig fremtid for fødevarer. Sådan lyder den sætning, der fremover vil stå som det overordnede formål med al udvikling i Danish Crown. Det følges op med et nyt logo og et nyt visuelt udtryk, som i dag præsenteres på 75 arbejdspladser i 23 lande, og både favner virksomhed og produkter.

- Vores mål er at rykke landmændene og vores virksomhed tættere på forbrugerne under omstillingen til en mere bæredygtig produktion - og det gælder fra jord til bord. Vi vil gøre det lettere for forbrugerne at træffe bæredygtige valg. Derfor sætter vi en tydelig retning for ejere og medarbejdere, som samtidig kan kommunikeres til både vores kunder, forbrugerne og til hele vores omverden. For vi skal have forbrugerne med, hvis vi skal lykkes med den store omstilling, som vi er gået i gang med, siger Jais Valeur, administrerende direktør i Danish Crown.

Vil vise hvad Danish Crown kan

Målinger har vist, at forbrugerne ikke helt ved, hvad Danish Crown står for, og det skal der nu ændres på. Forbrugere ønsker transparens og nærhed, og så vil de gerne leve sundt og mere klimavenligt. Også for nuværende og kommende ejere og medarbejdere er det vigtigt, at de ved, hvad virksomheden står for.

- Danish Crown har en vigtig opgave i forhold til at producere mere bæredygtigt. Vores landmænd og medarbejdere ønsker at levere på den omstilling, og den historie skal vi være meget bedre til at fortælle, siger Jais Valeur.

Tidligere på året satte Danish Crown sig et ambitiøst mål om at halvere udledningen af klimagasser inden 2030 i hele kæden fra jord til bord. Ved udgangen af 2019 kommer 90 procent af grisene, som Danish Crown slagter, fra en ejer med en bæredygtighedskontrolleret gård – og flere er på vej.

Tulip Food Company skifter navn

For Tulip Food Company er det en skelsættende dag, fordi virksomheden skifter navn til Danish Crown Foods. Tulip-navnet, der er et over 100 år gammelt brand, fortsætter som produktbrand, men altså ikke som virksomhedsbrand.

- Det er et naturligt næste skridt for os. De nye forbrugerkrav kræver, vi rykker tættere sammen i hele vores værdikæde, og vi skaber koblingen tilbage til landmændene bag produkterne. Vi føler os hjemme i Danish Crown, fordi det giver os en åbenlys mulighed for at binde vores målsætninger på bæredygtighed sammen med vores stærke produktbrands, siger Kasper Lenbroch, der er CEO i det, der fra i dag hedder Danish Crown Foods.

Danish Crowns nye logo og brand identitet betyder, at 75 fabrikker og kontorer over hele verden vil få nye skilte, flag osv. Samtidig er Danish Crown klar med en ny hjemmeside, og i løbet af få uger vil Danish Crowns nye brandidentitet folde sig ud på produkter og emballager, efterhånden som lageret med det hidtidige logo bliver brugt op.

Miljøgodkendelse til andre staldsystemer

Ikke alle stalde passer ind i de traditionelle kasser i en miljøansøgning. SvineRådgivningen meddeler, at de har god erfaring med sådanne sager.

IGC forventer global overskudsproduktion i 2020

IGC, The International Grains Council, forventer en overskudsproduktion af afgrøder på globalt plan i sæsonen 2020 og 2021. Men det er ikke fra Europa, den store afgrødeproduktion i givet fald vil komme.

Mild morgenluft for industriel slagtesvineproduktion

Længe før klimadagsordenen blev sat af politikere og befolkning, var AgriFarm A/S klar med miljø- og klimavenlige løsninger for slagtesvineproduktion, der gør en industriel storstald til en venlig nabo.

Få tjek på smittebeskyttelsen i staldene

- Vi burde se på smittebeskyttelse i vores stalde som bedriftens virusprogram, anbefaler faglig chefkonsulent Anja Juul Freudendal, Velas byggerådgivning.

- Udvikling er mit opium

Flemming Fuglede Jørgensen er i gang med et generationsskifte på »Borupgaard« med sin søn Peter. Samtidig har han netop erhvervet herregården »Christiansdal«. Der er muligheder i dansk landbrug. Men der skal kæmpes for at bevare dem, lyder vurderingen.

Ser Øresundssag som et kvantespring for landbrugets miljøkamp

- Den her med, at de har villet lukke deres eget lort ud ved København lige midt i badesæsonen, den kommer sgu til at svide, vurderer formanden for Bæredygtigt Landbrug.

Nu afgøres om aksbeskyttelsen i hvede skal deles i to sprøjtninger

Planteavlskonsulenter landet over foretager hver uge observationer i afgrøderne og melder angreb af skadegørere ind til landskonsulent Ghita Cordsen Nielsen. Her er en kort status på denne uges registreringer.
Side 1 af 1850 (36981 artikler)Prev1234567184818491850Next